Miło nam donieść, że kolejna grupa kursantek i kursantów dołączyła do naszej eksperymentalnej metody uczenia się przez nauczanie.
Pracując tak od 18 lat widzimy duże różnice generacyjnie, zmieniające się podejście do zarządzania czasem, nastawienia do pracy w grupie, obowiązkowości w wykonywaniu zadań. Jedno jest niezmienne, to czego uczymy się nawzajem zostaje z nami na dłużej!
Młodzi adepci(12-14) dobrani w grupy dwuosobowe prowadzą co dwa tygodnie samodzielnie zajęcia- zapoznają się z materiałem, dobierają ćwiczenia, gry, by następnie nauczyć tego swoją grupę.
Jako obserwatorka widzę bardzo duże skupienie odbiorców, chęć ułatwienia im zadania i nie sprawiania kłopotów
Młodzi lektorzy/lektorki starają się szukać kreatywnych rozwiązań. Są jednak bardzo konsekwentni, by nie powiedzieć srodzy i każdą minutę 90- minutowych zajęć wykorzystują z wielką zegarmistrzowską wirtuozerią.
Stawiają też uczącym się bardzo wysoką poprzeczkę zręcznie żonglując strukturami gramatycznymi, z którymi ja osobiście bym pewnie zwlekała, dbając o ich szczęśliwe dzieciństwo;)
Daleko nam jeszcze do ewaluacji projektu, jednak cele wybrzmiały w grupie bardzo szybko i z przekonaniem:
-”ucząc innych sami musimy już to umieć”
-”sami wiemy najlepiej co chcemy umieć”
-”to nas nauczy samodzielności”
-”zobaczymy jak to jest, kiedy ktoś próbuje nas czegoś nauczyć”
-”możemy pracować jak chcemy”
-”pani Ania sobie odpocznie” - czyż nie są empatyczni…?
trzymajcie za nas kciuki, tu rodzą się i rozwijają liderzy i liderki!
wkrótce opublikujemy wyniki ankiet postępów językowych:)