być twórcą i tworzywem

Miło nam donieść, że kolejna grupa kursantek i kursantów dołączyła do naszej eksperymentalnej metody uczenia się przez nauczanie.

Pracując tak od 18 lat widzimy duże różnice generacyjnie, zmieniające się podejście do zarządzania czasem, nastawienia do pracy w grupie, obowiązkowości w wykonywaniu zadań. Jedno jest niezmienne, to czego uczymy się nawzajem zostaje z nami na dłużej!

Młodzi adepci(12-14) dobrani w grupy dwuosobowe prowadzą co dwa tygodnie samodzielnie zajęcia- zapoznają się z materiałem, dobierają ćwiczenia, gry, by następnie nauczyć tego swoją grupę.

Jako obserwatorka widzę bardzo duże skupienie odbiorców, chęć ułatwienia im zadania i nie sprawiania kłopotów ;)

 Młodzi lektorzy/lektorki starają się szukać kreatywnych rozwiązań. Są jednak bardzo konsekwentni, by nie powiedzieć srodzy i każdą minutę 90- minutowych zajęć wykorzystują z wielką zegarmistrzowską wirtuozerią.

Stawiają też uczącym się bardzo wysoką poprzeczkę zręcznie żonglując strukturami gramatycznymi, z którymi ja osobiście bym pewnie zwlekała, dbając o ich szczęśliwe dzieciństwo;)

Daleko nam jeszcze do ewaluacji projektu, jednak cele wybrzmiały w grupie bardzo szybko i z przekonaniem:

-”ucząc innych sami musimy już to umieć”

-”sami wiemy najlepiej co chcemy umieć”

-”to nas nauczy samodzielności”

-”zobaczymy jak to jest, kiedy ktoś próbuje nas czegoś nauczyć”

-”możemy pracować jak chcemy”

-”pani Ania sobie odpocznie” - czyż nie są empatyczni…?

trzymajcie za nas kciuki, tu rodzą się i rozwijają liderzy i liderki!

wkrótce opublikujemy wyniki ankiet postępów językowych:)

Leave a Reply

*

captcha *